Groepsdoorbroken werken

Bij INOVA kijken we goed naar wat ieder kind nodig heeft. We geloven dat leerlingen het beste leren als ze zich gezien en begrepen voelen. Daarom zorgen we ervoor dat elk kind kan werken op zijn of haar eigen niveau, binnen de mogelijkheden van de groep.

Dit betekent dat we:

  • groepsdoorbroken werken, zodat kinderen kunnen aansluiten daar waar hun niveau ligt;
  • lesgeven op maat waar mogelijk, afgestemd op leersnelheid, niveau en ontwikkeling. Een kind uit groep 4 dat extra uitdaging nodig heeft bij rekenen, kan bijvoorbeeld meedoen met groep 5; 
  • ons traditionele leerstofjaarklassensysteem hebben omgevormd tot combinatiegroepen.

De waarde van combinatiegroepen
Combinatiegroepen zorgen niet alleen voor maatwerk in leren, maar ook voor een sterke sociale en emotionele ontwikkeling. Kinderen leren van én met elkaar.
Soms werken we in kleinere subgroepen, afgestemd op specifieke leerbehoeften. Daarbij kunnen de groepen extra ondersteuning krijgen van een stagiaire of onderwijsassistent. Zo is er op de juiste momenten extra aandacht voor ieder kind.

Dit zijn onze combinatiegroepen:

  • Groep 1 / 2
  • Groep 3 / 4
  • Groep 5 / 6
  • Groep 7 / 8